Майбутні п'ятикласники!

Дані тести та цікаві завдання допоможуть тобі дізнатись, як ви ставитеся до самого себе і над чим потрібно працювати . що легко було вчитися у середній школі

Сьогодні ми з вами дізнаємося, чому часто ви отримуєте не ті бали, на які чекали, а нижчі.

Чи бувало з вами так:

удома добре підготувались, але вийшли до дошки, розгубились і... все забули?


У чому ж причина?

Це, як свідчать спостереження, може бути:

невпевненість у своїх силах;

невміння правильно презентувати відповідь;

страх перед учителем;

побоювання отримати погану оцінку;

страх бути висміяним однокласниками тощо.

В основі таких проблем:

погане вміння спілкуватися,

невпевненість у собі.

Завдання І.

Психологічний практикум
«Наскільки ти впевнений у собі?»

Визначте, будь ласка, наскільки ви вірите в себе, у власні сили.

Уважно прочитайте речення та висловіть свою згоду або незгоду з ними, поставивши позначку «+» або «-».

1.Зазвичай і вранці, і ввечері я буваю в доброму гуморі.

2.Я дуже люблю школу.

3.У моєму житті багато хорошого.

4.Я — оптиміст.

5.Я можу посміятися зі своїх помилок.

6.У моєму житті майже нічого не треба змінювати на краще.

7.Я — цікава людина.

8.Мені подобаються ті зміни, що відбулися зі мною.

9.Я — добра та повна любові людина.

10.Друзі цінують мою думку.

11.Я задоволений собою.

12.Я не боюся висловлювати своїх почуттів.

13.У мене цікаве й веселе життя.

Психолог. Якщо ви поставили «+» на більшість тверджень, це означає, що ви впевнені у своїх силах і багато чого можете зробити самостійно. Якщо більше позначок «-», не засмучуйтесь, у вас іще все попереду!З різними людьми в різних життєвих ситуаціях ми поводимось по-різному, проте всі типи поведінки можна поділити на три групи:

· Впевнена поведінка —

людина впевнена у своїй правоті, вона намагається з повагою ставитись до співрозмовника, не дозволяє нав'язати собі чужу точку зору. Формули такої поведінки: «Я рівний тобі», «Я хороший, ти хороший».

· Груба поведінка —

людина абсолютно переконана у своїй правоті, не прислухається до співрозмовника, намагається нав'язати власну точку зору, принизити іншу людину. Формули такої поведінки: «Я вищий за тебе», «Я хороший, ти поганий».

· Невпевнена поведінка —

людина почувається винною, не може відстояти свою думку та підкоряється чужій. Формули поведінки: «Я нижчий за тебе», «Я поганий, ти хороший».

У певних випадках кожен із цих типів може виявитись ефективним, проте все ж треба прагнути до впевненості (але не грубості!)

Завдання ІІ.

Робота в зошиті «Яка поведінка?»

Психолог. Уважно ознайомтеся з ситуаціями та видами реагування на них, визначте тип поведінки у кожному випадку.

· Дмитрик удруге поспіль прохає Андрія почергувати за нього в класі. Андрій відповідає: «Ти що, не можеш примусити кого-небудь? Або взагалі не звертай на це уваги. Ось іще проблему знайшов — чергування!».

· Оленка останнім часом стала сумною, мовчазною, тримається осторонь від усіх, навіть від найкращої подружки Світлани. Світланка

підходить до неї: «Мені здається, що ти чимось пригнічена. Може, спробуємо обговорити ситуацію? Мені б хотілося допомогти тобі».

· Ольга добре підготувалась до уроку, але коли вчитель запитав її, вона не наважилась відповідати і, почервонівши, сказала:«Я не виконала домашнього завдання».

· Ігор під час уроку дуже галасує, крутиться в усі боки і заважає своєму сусіду по парті. Той звертається до хлопця: «Ти замовкнеш нарешті?! Крутишся, як дзиґа, шукаєш, у кого списати. З таким легким завданням впоратись не можеш!».

Обговорення відповідей.

Психолог.

Хвилюватися перед контрольною роботою або перед відповіддю біля дошки — це нормально!

Хвилювання допомагає нам зібратися, краще пригадати матеріал, але тільки в тому випадку, якщо воно не дуже сильне.

Якщо ж ми тривожимось, то навпаки, можемо забути навіть те, що знаємо добре. Можна навчитися справлятися зі своїм страхом, треба лише захотіти! Для цього слід повірити у власні сили і не боятись помилитися. Кожна людина у своєму житті раділа якомусь успіху, особливо якщо доклала до цього багато зусиль і праці. Та не всі прагнуть успіху. Деякі люди його бояться, вважаючи себе не вартими цього. Дехто опускає руки, якщо не досяг успіху з легкістю, і зупиняється на половині шляху.

Успіх — це не питання життя і смерті. Кожен може досягти успіху, якщо наполегливо працюватиме! Не слід вважати, що успіх приходить лише до щасливчиків. Ніколи не треба втрачати віри в себе!

Людина так влаштована, що якщо в якійсь справі її спіткала невдача, то вона намагається триматись подалі від цього заняття. Впевненість — одна з важливих для досягнення бажаної мети рис, і не тільки в навчанні, спілкуванні, але й у житті.

Якщо ми отримуємо те, до чого прагнемо, то почуваємося впевненіше. Як же навчитись поводитися впевнено? Спробуємо розібратись.

Мозковий штурм

«Що слід робити,
щоб розвинути впевненість в собі»

Запишіть свої думки.

зрозумій, що ти володієш рисами, які хочеш розвинути, і повсякчас розвивай їх,

уяви, що ти — особистість, котра досягла успіху, мети; твої зусилля визнали інші люди,

уяви себе людиною, яка має те, що їй важливо мати, і знає, що треба знати,

відчуй впевненість у своїх силах і намагайся опанувати ситуацію, хоч би якою вона була).

Завдання ІІІ.

Вправа «На помилках вчаться»

Психолог. Кожен із нас припускається помилок. Тільки таким чином ми можемо чогось навчитися. Я пропоную пригадати свою будь-яку велику помилку... Деякі люди, помилившись, влаштовують над собою жорстокий суд. Інші ж просто ще раз намагаються зробити те, що в них не вийшло, враховуючи при цьому минулий досвід. Щоразу вони вчаться і не роблять проблем зі своїх невдач. А як ви реагуєте на власні помилки. і що думаєте з цього приводу (робота триває протягом 5—7 хвилин). А тепер на чистих аркушах великими літерами напишіть: «Робити помилки — це нормально! На своїх помилках ми вчимося». Прикрасьте аркуші так, щоб вам приємно було на них дивитися.

Завдання 4.

Вправа «Як стати впевненою людиною»

Прочитайте поради:

1.Реалістично поглянь на ситуацію невдачі.

Запитай себе, що саме робить тебе невпевненим. Це може бути і відсутність знань, і спогад про минулу невдачу, й очікування глузування, насмішок.

2.Шукаємо точку опори.

Пригадай, як ти поводишся в інших ситуаціях, коли теж тривожишся, але все ж таки наважуєшся ризикнути?

Подумай, що станеться, якщо відбудеться те, чого ти так боїшся? Якщо розбереш усі можливі наслідки, то дійдеш висновку, що все залишиться на місці, світ не зміниться.

Яким ти уявляєш результат?

Наскільки добре збираєшся з першого разу зробити цю справу?

Пам'ятай: дуже важливо вибрати перший — посильний, реально здійсненний крок. Найперший успіх додасть тобі впевненості у собі, у власних силах.

3. Уникай надмірної самокритики.

Не забувай, що вся увага повинна бути сконцентрована на справі, яку ти виконуєш.

Не звертай уваги на свої емоції. Якщо не виходить, вивчи і повторюй кілька заклинань: «Я справлявся з різними труднощами, впораюся і з цією!», «Я досить розумний, щоб зробити це!», — замість звичних, але дуже шкідливих: «Я так і знав, що нічого не вийде!», «Я невдаха!».

Пам'ятай, що твої близькі вірять у тебе!

Кiлькiсть переглядiв: 83

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.