Самотест «Шляхи розвитку»
1. У мене часто з’являється бажання більше знати про себе.2. Я вважаю, що в мене немає потреби в чомусь змінюватись.
3. Я впевнений у своїх силах.
4. Я вірю, що всі мої плани здійсняться.
5. У мене немає бажання знати свої плюси та мінуси.
6. У моїх планах я найчастіше сподіваюсь на щасливий випадок, ніж на себе.
7. Я хочу краще та більш ефективно працювати.
8. Я вмію примусити себе змінитися, коли це потрібно.
9. Мої невдачі частіше пов’язані з невмінням працювати.
10. Я цікавлюся думкою інших про мої якості та можливості
11. Мені важко самостійно домогтися того, що задумано.
12. У будь-якій справі я не боюся невдач та помилок.
13. Мої якості та вміння відповідають вимогам моєї професії.
14. Обставини сильніші за мене, навіть якщо я дуже бажаю щось змінити.
Ключ до обробки результатів:1+, 2-, 3+, 4+, 5-, 6-, 7+, 8+, 9+, 10+, 11-, 12+, 13-, 14-Максимальне значення величини ГПС дорівнює 7 балів.
Так само визначаєтьсяготовність самовдосконалюватися(ГС). Підраховуємо кількість збігів затвердженнями 3, 4, 6, 8, 11, 12, 14.
Максимальне значення ГС дорівнює 7 балам.
За одержаними значеннями ГПС та ГС отримуємо місцезнаходження на координатній площині індивідуальних показників.
За результатами тесту в методичну роботу можуть бути внесені корективи щодо стимулювання потреб пізнавати себе і самовдосконалюватися.
Визначається рівень проектувальних умінь вчителя як середнє арифметичне самооцінки вчителя та експертної оцінки за балами: 1; 2; 3.
№ | Категорія відповідних умінь | Самооцінка | Експертнаоцінка |
1. | Уміння підводити учнів до протиріччя у вивченні певного поняття чи явища. | ||
2. | Уміння організувати самостійну роботу учнів при знаходженні рішення проблеми. | ||
3. | Уміння висувати гіпотези вирішення визначеної проблеми. | ||
4. | Уміння бачити різні шляхи вирішення певної проблеми. | ||
5. | Уміння стимулювати інтерес, активність, мислення учнів. | ||
6. | Уміння сформулювати проблемні завдання. | ||
7. | Уміння застосовувати науково-дослідницький метод у своїй діяльності. | ||
8. | Уміння проводити експеримент. | ||
9. | Уміння застосовувати нові інформаційні технології. | ||
10. | Уміння моделювати активну діяльність учнів. | ||
11. | Уміння прогнозувати зміни стану навчальних досягнень учнів. | ||
12. | Уміння вибирати адекватну модель навчання. | ||
13. | Уміння проектувати план навчальної діяльності. | ||
14. | Уміння організовувати роботу груп. | ||
15. | Уміння аналізувати свої стереотипи та змінювати їх. |
ДІАГНОСТИЧНА КАРТА
педагогічної оцінки та самооцінки готовності вчителя до саморозвитку
Мета:оцінити та визначити рівень
сформованості у вчителя вмінь та навичок
саморозвитку
Прізвище, ім’я, по батькові ___________________
Який предмет викладає ___________________
Педагогічний стаж ___________________
Примітка:після заповнення діагностичної карти оцінки та самооцінки і готовності до саморозвитку підраховується загальна і кількість балів:
0 – 240 балів– низький рівень готовності до саморозвитку;
240 – 400 балів– середній рівень готовності до саморозвитку
400 – 522 балів– високий рівень готовності до саморозвитку.
І. Мотиваційний фактор (9 – 81 бал) | ||
1 | Усвідомлення особистої та суспільної значущості безперервної освіти в педагогічній діяльності | 123456789 |
2. | Наявність стійких пізнавальних інтересів у педагогіці та психології | 123456789 |
3. | Почуття обов’язку та відповідальності | 123456789 |
4. | Допитливість | 123456789 |
5. | Прагнення отримати високу оцінку свого саморозвитку | 123456789 |
6. | Потреба у психолого-педагогічній самоосвіті (ППС) | 123456789 |
7. | Потреба у самопізнанні | 123456789 |
8. | Рангове місце ППС серед 9 найбільш значущих для вчителя видів діяльності | 123456789 |
9. | Впевненість у своїх силах | 123456789 |
II.Когнітивний компонент (6 – 54 бали) | ||
1. | Рівень загальноосвітніх знань | 123456789 |
2. | Рівень загальноосвітніх умінь | 123456789 |
3. | Рівеньпедагогічних знань та вмінь | 123456789 |
4. | Рівень психологічних знань та вмінь | 123456789 |
5. | Рівень методичних знань та вмінь | 123456789 |
6. | Рівень спеціальних знань | 123456789 |
III.Морально-вольовий компонент (9 – 81 бал) | ||
1. | Позитивне ставлення до процесу навчання | 123456789 |
2. | Критичність | 123456789 |
3. | Цілеспрямованість | 123456789 |
4. | Прагнення | 123456789 |
5. | Працездатність | 123456789 |
6. | Вміння доводити справи до кінця | 123456789 |
7. | Самостійність | 123456789 |
8. | Сміливість | 123456789 |
9. | Самокритичність | 123456789 |
IV. Гностичний компонент (16 – 144 бали) | ||
1. | Вміння ставити і вирішувати пізнавальні завдання | 123456789 |
2. | Гнучкість та оперативність мислення | 123456789 |
3. | Спостережливість | 123456789 |
4. | Схильність до аналізу педагогічної діяльності | 123456789 |
5. | Креативність та її прояв у педагогічній діяльності | 123456789 |
6. | Схильність до синтезу та узагальнення | 123456789 |
7. | Пам’ять та її оперативність | 123456789 |
8. | Вміння слухати | 123456789 |
9. | Вміння володіти різними видами читання | 123456789 |
10. | Вміння виокремлювати та засвоювати конкретний зміст | 123456789 |
11. | Вміння доводити та відстоювати власні твердження | 123456789 |
12. | Вміння систематизувати, класифікувати | 123456789 |
13. | Вміння бачити протиріччя та проблеми | 123456789 |
14. | Вміння переносити знання й уміння у нові ситуації | 123456789 |
15. | Вміння відмовитися від усталених шаблонів | 123456789 |
16. | Незалежність суджень | 123456789 |
V.Організаційний компонент (7 – 63 бали) | ||
1. | Вміння планувати час | 123456789 |
2. | Вміння планувати свою роботу | 123456789 |
3. | Вміння перебудовувати систему діяльності | 123456789 |
4. | Вміння працювати в сервісному центрі | 123456789 |
5. | Вміння орієнтуватися у класифікації джерел | 123456789 |
6. | Вміння володіти різними прийомами фіксації прочитаного | 123456789 |
7. | Вміння користуватися оргтехнікою та банком комп’ютерної інформації | 123456789 |
VI.Здатність до самоуправління у педагогічній діяльності (5 – 45 балів) | ||
1. | Самооцінка самостійної особистої діяльності | 123456789 |
2. | Здатність до самоаналізу та рефлексії | 123456789 |
3. | Здатність до самоорганізації та мобілізації | 123456789 |
4. | Самоконтроль | 123456789 |
5. | Працьовитість та старанність | 123456789 |
VII.Комунікативні здібності (5 – 45 балів) | ||
1. | Здатність акумулювати і використовувати досвід самоосвітньої діяльності колег | 123456789 |
2. | Здатність до співпраці та взаємодопомоги у професійному педагогічному саморозвитку | 123456789 |
3. | Здатність організувати самоосвітню діяльність інших | 123456789 |
4. | Здатність відстоювати свою точку зору та переконувати інших у процесі дискусії | 123456789 |
5. | Здатність уникати конфліктів у процесі спільної діяльності | 123456789 |
Коментарi