Заняття за програмою
"Базові навички медіатора /медіаторки служби порозуміння закладу освіти"
Мета програми: Підготувати учнів / учениць медіаторів / медіаторок служб порозуміння дл явпровадження медіації і закладах освіти за принципом "рівний-рівному"
Завдання:
• НАДАТИ БАЗОВІ ТЕОРЕТИЧНІ ЗНАННЯ З КОНФЛІКТОЛОГІЇ;
• ОЗНАЙОМИТИ З ОСНОВНИМИ ЗАСАДАМИ МИРОБУДУВАННЯ;
• ОЗНАЙОМИТИ З ПОНЯТТЯМ «НАСИЛЬСТВО» ТА ЙОГО ВИДАМИ;
• ЗАКРІПИТИ ПРАКТИЧНІ НАВИЧКИ ПРОТИДІЇ ПРОЯВАМ НАСИЛЬСТВА У ПОВСЯКДЕННОМУ ЖИТТІ;
• ОПАНУВАТИ НЕНАСИЛЬНИЦЬКУ МОДЕЛЬ ПОВЕДІНКИ;
• ВІДПРАЦЮВАТИ ПРАКТИЧНІ НАВИЧКИ ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ;
• СФОРМУВАТИ НАВИЧКИ ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТІВ МИРНИМ ШЛЯХОМ;
• ОПРАЦЮВАТИ ПОНЯТТЯ «ВІДНОВНІ ПРАКТИКИ», ЇХ РОЛЬ І ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ;
• ОЗНАЙОМИТИ З ЦІННОСТЯМИ ТА ПРИНЦИПАМИ МЕДІАЦІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТУ ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТІВ, ЩО БАЗУЄТЬСЯ НА ВРАХУВАННІ ІНТЕРЕСІВ СТОРІН КОНФЛІКТУ;
• ЗАКРІПИТИ НА ПРАКТИЦІ ЕТИЧНІ ВИМОГИ ДО МЕДІАТОРА СЛУЖБИ ПОРОЗУМІННЯ;
• ВІДПРАЦЮВАТИ НАВИЧКИ ВЕДЕННЯ ПРОЦЕДУРИ МЕДІАЦІЇ;
• ОПРАЦЮВАТИ ВИМОГИ ДО ВІДБОРУ КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЙ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МЕДІАЦІЙ;
• СФОРМУВАТИ РОЗУМІННЯ ҐЕНДЕРНОЇ СКЛАДОВОЇ КОНФЛІКТУ;
• ВІДПРАЦЮВАТИ НАВИЧКИ ПРОВЕДЕННЯ ВІДНОВНОЇ ПРАКТИКИ «КОЛО»;
• ОПРАЦЮВАТИ НАВИЧКИ ВІДНОВЛЮВАЛЬНОЇ КОМУНІКАЦІЇ;
• ОЗНАЙОМИТИ З МЕХАНІЗМОМ ДІЯЛЬНОСТІ СЛУЖБИ ПОРОЗУМІННЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ;
• СФОРМУВАТИ РОЗУМІННЯ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА;
• СФОРМУВАТИ УСВІДОМЛЕННЯ ВАЖЛИВОСТІ УЧАСТІ ХЛОПЧИКІВ ТА ДІВЧАТ У МИРОБУДУВАННІ ТА ВИ- РІШЕННІ КОНФЛІКТІВ МИРНИМ ШЛЯХОМ;
• СФОРМУВАТИ НАВИЧКИ ПРОВЕДЕННЯ ТРЕНІНГІВ.
22листопада/7клас
Коло медації "Конфлікти у класному колективі"
грудень / 9 клас
Тренігове заняття за програмою "Базові навички медіатора / медіаторки служби порозуміння закладу освіти"
Тема: "Позиції та інтереси у конфлікті."
На занятті робота у групах дала можливість учасникам тренінгу навчитись розв'язувати конфліктні ситуації, визначати позиції та інтереси. Учні побачили, що існує такий варіант вирішення спірних питань, як "виграш-виграш", а також зрозуміли, що ключ до успіху у конфлікті - це переключити дискусію від позиції сторін до їхніх потреб та інтересів.
22 грудня / 9 клас
Тренінгове заняття за програмою "Базові навички медіатора / медіаторки служби порозуміння закладу освіти"
Тема: "Стадії розвитку конфлікту. Наша поведінка у конфлікті."
Перегляд учасниками тренінгу мультфільму "Конфлікт. Сірники" дав змогу зрозуміти сутність та стадії розвитку конфліктної ситуаці. На прикладі притчі "Сліпі та мудреці" учні побачили стратегію поведінки у конфлікті; засвоїли на основі реальних ситуацій підходи до вирішення конфлікту: конструктивний та деструктивний.
19 листопада / 8клас
Тренінгове заняття за програмою "Базові навички медіатора/медіаторки служби порозумінння закладу освіти"
Тема. Причини. Джерела конфлікту. Роль упереджень у виникненні конфлікту"
Учасники познайомились з основними причинами конфлікту, що є важливим у процесі медіації. На прикладі вправи "Історія, розказана вовком", учасники тренінгу побачили, як впливають упередження та відсутність інформації та виникнення конфлікту та сформували розуміння наявності різних "правильних" точок зору у конфлікті"
17 листопада / 9клас
Тренінгове заняття "Базові навички медіатора/медіаторки служби порозуміння закладу освіти"
Тема. Конфлікт- це погано?"
Заняття спрямоване на згуртування учасників тренінгу. У;чні проаналізували позитивні і негативні сторони конфлікту. Вчились складати карту дня. На прикладі вправи "Двійник" прийшли до усвідомлення унікальності людської особистості, визначили коло своїх інтересів, розвивали навички групової взаємодії. активізували творче мислення.
Коментарi