2021-2022 н.р.
Психологічний супровід
адаптації першокласників
Жовтень 2021- розпочато занятття
за програмою корекційно-розвивальних занять
Н. Сидоренко "Психологічні перлинки
до кожної дитинки"
Мета програми:
- забезпечення відповідних умов для нормального самопочуття дитини;
- розвиток творчого потенціалу;
- стимулювання розвитку дитини відповідно до їївікових можливостей.
Напрями роботи:
- формування знань про емоції;
- формування вмінь адекватно виражати емоції;
- формування вмінь керувати своїми емоціями.
Завдання корекційно-розвивальної програми:
• створювати позитивний емоційний настрой та атмосферу «безпеки» в групі однолітків;
• сприяти розвитку особистісно активного ставлення до нового;
• допомогти дитині в подоланні звичних уявлень про зовнішній світ, про себе, про своє бажане «Я»;
• коригувати небажані особистісні особливості поведінки, настроїв;
• розвивати в дітей навички спілкування й розв’язання конфліктних ситуацій;
• формувати в дітей позитивних рис характеру;
• підвищувати рівень самоконтролю емоційного стану;
• збагачення та активізацію словникового запасу;
• вдосконалювати пам’ять, мислення, розвиток стійкості, зосередженості та концентрації уваги, творчих здібностей, уяви;
• сприяння інтелектуальному зростанню;
• розвивати у дітей потребу і здібність до творчості;
• навчати прийомів саморелаксації, зняття психом’язового напруження
• орієнтування кожної дитини на саморозвиток.
Програма розрахована на роботу з дітьми 6 – 10 років та групову форму занять.
Оптимальна кількість учасників групи: : 6 - 12 осіб.
При дотриманні режиму проведення – 1 раз на тиждень – цикл розрахований на навчальний рік (з вересня по травень).
Час проведення кожного заняття: 30 – 45 хв.
Програма містить 32 заняття.
Соціально-педагогічний супровід
адаптації першокласників
жовтнень 2021р - розпочато заняття
за програмою профілактичних занятть
для учнів 1 класу
"Жити в злагоді з собою та іншими"
Актуальність програми профілактичних занять для учнів 1 класу «Жити в злагоді з собою та іншими» зумовлена необхідністю комплексного підходу до соціалізації та розвитку здобувачів освіти в умовах сучасної української школи. Особливістю запропонованої програми є гармонійне поєднання розвитку особистості дитини та профілактики труднощів і відхилень у соціалізації.
Мета програми — сприяти ефективній профілактиці труднощів й відхилень у соціалізації дитини шляхом розвитку складових соціальної компетентності учнів молодшого шкільного віку.
Завдання програми:
- розширити й поглибити знання дітей про шляхи взаємодії з однолітками й дорослими, про загальноприйняті норми поведінки;
- розвивати уміння співпраці з іншими у групі та команді;
- розвивати уміння розуміти як власні емоції й почуття, так й інших людей;
- виховувати культуру прояву почуттів (радіти не лише власній перемозі, а й здобуткам товаришів тощо);
- формувати навички упевненої поведінки залежно від ситуації та здатність долати життєві ускладнення і труднощі;
- розвивати уміння самовираження й саморозвитку та здатність поважати себе й інших;
- створювати атмосферу взаємоповаги та взаєморозуміння в дитячому колективі.
Загальна структура програми складається із 5 (п’яти) розділів: «Ставлення до себе та інших», «Уроки спілкування», «Скарбничка доброти», «Вчимося приймати рішення» та підсумковий розділ «Можу, умію, дію». Головна мета введення у програму підсумкового розділу — проаналізувати динаміку змін у знаннях, ставленнях, уміннях і навичках дитини. Кожен розділ містить по два заняття, загалом 12 занять.
Форма проведення— групова. Обов'язковою умовою при роботі з програмою є дотримання структури і черговості розділів та тематичних занять.
Цільова група програми: діти віком від 6 до 8 років. Заняття проводяться один раз на тиждень тривалістю 35 хвилин для учнів 1-го класу.
Терміни реалізації програми та організації занять можуть визначатися відповідно до запиту (класного керівника, батьків), потреб класу, групи та з урахуванням індивідуальних потреб кожної дитини та проводитись як у першому, так і в другому семестрі навчального року.
Коментарi