ЧИТАЙТЕ Й БУДЬТЕ СУЧАСНИМИ!
Ми живемо в чудову інформаційну добу. Довкола нас так багато різних технологій та інформації, що ми можемо постійно й цікаво навчатися! Не лише в школі, а щоденно, щохвилини – скрізь, де б ми не були. Отже, давайте ознайомимося із сучасними технологіями й прийомами освітньої діяльності, які популярні в Європі, США, й Азії. Вони допоможуть кожному дібрати власні ключі до світу художньої літератури. Але не забувайте, що без читання книжок жодні технології та прийоми не працюють!
NONLINEAR KNOWLEDGE
Нелінійне знання – спосіб об’ємного сприйняття інформації, здатність рухатися в навчанні різними шляхами, усвідомлювати зв’язок між різними смислами й інформаційними потоками.
SYSTEM THINKING
Системне мислення – здатність розуміти логіку розвитку предмета або явища, їхні причини й наслідки, уміння прокласти ефективну траєкторію навчання, передбачити результат, зробити висновки.
CRITICAL THINKING
Критичне мислення- ухвалення обміркованих і незалежних рішень, пошук аргументів, обгрунтування позиції, самостійність у процесі пізнання, усвідомленість і самовдосконалення.
ASSOCIATIONS
Асоціації- уміння встановити смислові зв’язки між об’єктами, явищами, подіями. Один із популярних видів освітньої діяльності-«асоціативне гроно» або «асоціативний кущ» (добір до опорного поняття слів за асоціативними зв’язками).
SKRAPBOOKING
Скрапбукінг- виготовлення й оформлення декоративного фотоальбому. Кожен аркуш такого альбому є закінченою думкою, вираженою фотоколажем. Матеріали для оформлення скрапбукінгу: світлини, вирізки з газет і журналів, малюнки, записи тощо.
CROSSENS
Кроссенс – це сучасна гра, прийом візуалізації навчального матеріалу, створений на основі «перетину значень». Зазвичай кроссенс подають як таблицю з дев’яти(або більше) малюнків, учасникам гри потрібно знайти й пояснити асоціативні зв’язки між сусідніми малюнками.
BOOKLET
Буклет – кольорове друковане видання, складене з декількох сторінок.
BOOKTRAILER
Буктрейлер – короткий відеоролик, який презентує книжку, ілюструє найяскравіші моменти літературного твору, поєднує рекламу, літературу, кіно, музику, візуальне мистецтво, інтернет-технології.
INFOGRAPHIC
Інфографіка – графічний спосіб подання та осмислення інформації.
COLLAGE
Колаж – прийом, у якому поєднуються різноманітні елементи, зазвичай візуальні. У сучасну добу користувачі Інтернету створюють колажі на будь-які теми, зокрема літературні.
MOTIVATION CARD
Мотиватор, мотиваційна картка – спеціальний малюнок або світлина (чи їх набір), під якими розміщують влучний коментар-висловлення – заклик, спонукання до чогось. Мотиватори налаштовують на позитивний спосіб мислення, надихають на пізнання себе та світу.
TAG
Тег – ключове слово (словосполучення) , «мітка», що використовується в мікроблогах і соцмережах, сприяючи пошуку повідомлень на певну тему. Поле тегів, хмара тегів, коло тегів і т.п. – вид освітньої діяльності, який дає можливість глибше розкрити зміст явища, поняття або твору за допомогою концентрування ключових слів.
DOODLE
Дудл - тематичний малюнок, своєрідна листівка з нагоди знаменних- подій (зокрема, літературних), яку розміщують на головній сторінці інформаційної мережі ( наприклад, у Google).
POSTER
Постер – яскравий, художньо оформлений плакат (чи афіша), який містить візуальну ідею або образ. Постери можна малювати чи створювати за допомогою цифрових технологій та розміщувати в соцмережах.
PRESENTAITION
Презентація – спосіб демонстрації інформації перед аудиторією за допомогою зображень-слайдів на певну тему з коментарями, схемами, таблицями тощо.
STORYTELLING
Сторітелінг – майстерність розповіді, прояв комунікативної компетентності, ефективний спосіб набуття інформації, її творчого сприйняття, оброблення та самовираження.
PORTFOLIO
Портфоліо – основна та структурована інформація про людину. Можна зібрати портфоліо літературного героя, представивши його в різних аспектах ( походження, виховання, спосіб життя, риси характеру, оцінка іншими персонажами тощо).
Коментарi